Zoekwoordenonderzoek is de data achter SEO, het maakt ons duidelijk wat de mogelijkheden zijn en verteld ons wat ons te doen staat. Tegenwoordig is de professionele software achter zoekwoordenonderzoek zo geavanceerd dat je zelfs precies kunt zien wie nu op je zoekwoorden bovenaan staan en wat ze er precies uithalen. Kortom, als je een website hebt en je wilt dat mensen je gaan vinden zodat je een volautomatische stroom van klanten hebt, dan begin je met een zoekwoordenonderzoek. Je wilt bij voorbaat weten wat SEO voor je bedrijf kan betekenen en hoe groot de uitdaging is voordat je er tijd en geld in gaat steken.
Je kunt nu door mij gratis een zoekwoordenonderzoek laten doen. Lijkt mij een leuke manier om kennis te maken. Klik HIER om je kosteloze zoekwoordenonderzoek aan te vragen.
Uitzoeken welke zoekwoorden het interessantst zijn voor je bedrijf
Een van de voor de hand liggende doelen van een zoekwoordenonderzoek is uitzoeken welke zoekwoorden interessant zijn om op te richten. Om deze zoekwoorden heen kun je dan SEO teksten gaan plaatsen op je website waardoor je structureel meer gevonden gaat worden op deze zoekwoorden. Uitzoeken welke zoekwoorden het interessantst zijn voor je bedrijf is niet gemakkelijk. Er zijn natuurlijk enkele voor de hand liggende zoekwoorden zoals “Bakker Breda” voor een bakkerszaak in Breda. Als we wat dieper in de data duiken komen we er opeens achter dat “Bakker Breda Zuid” heel veel gezocht wordt, dit had je bij voorbaat niet kunnen bedenken.
Dit doen we dus door uit te zoeken op welke zoekwoorden onze directe concurrenten de meeste bezoekers krijgen. Bij deze zoekwoorden kunnen we dan ook meteen kijken hoe moeilijk deze zijn om op te ranken. Door te kijken waar onze concurrenten op ranken zien we meteen veel lange zoekwoorden waar we vooraf nog geen rekening mee hadden gehouden. Deze noteren we en zetten we op onze zoekwoordenlijst. Wanneer we klaar zijn met dit gedeelte van het onderzoek gaan we de lijst filteren, zoekwoorden waar het minst op gezocht wordt halen we eruit en zoekwoorden waar teveel concurrentie op is ook. We houden dan dus een mooi lijstje over met zoekwoorden waar genoeg op gezocht wordt en waar weinig concurrentie op zit.
Je kunt nu door mij gratis een zoekwoordenonderzoek laten doen. Lijkt mij een leuke manier om kennis te maken. Klik HIER om je kosteloze zoekwoordenonderzoek aan te vragen.
Uitzoeken op welke zoekwoorden het realistisch is om te ranken in Google
Bij een goed zoekwoordenonderzoek kijken we niet alleen naar hoeveel mensen zoeken op de mogelijke zoekwoorden. We kijken ook naar welke websites nu ranken op deze zoekwoorden en hoe sterk ze SEO technisch zijn. De websites die nu in de top drie staan zijn de websites die overwonnen moeten worden. De SEO teksten, de website en de populariteit van je website moeten beter worden dan de drie websites die nu in de top drie staan. Om een goed beeld te krijgen van hoe realistisch een zoekwoord is om op te gaan ranken kijken we naar de volgende data:
- Hoe goed of uitgebreid is de content die de websites hebben die bovenaan staan
- Hoeveel backlinks hebben de websites die nu bovenaan staan
- Hoe hoog is de Keyword Difficulty
- Hoe hoge is de page rank van de pagina’s die nu bovenaan staan
Wat kun je in zoekwoordenonderzoek allemaal achterhalen over je concurrenten?
Met professionele software kun je precies zien wat er allemaal speelt op de website van je concurrenten. Zo kun je inzien hoeveel backlinks zij hebben, hoeveel content ze hebben op hun website en hoeveel bezoekers ze krijgen. Samengevat kun je dus eigenlijk precies zien wat zij allemaal gedaan hebben aan SEO en hoeveel bezoekers hen dat oplevert. Super krachtig dus, hierdoor krijg je een heel goed beeld van wat de mogelijkheden zijn voor je bedrijf op SEO gebied.
Je kunt nu door mij gratis een zoekwoordenonderzoek laten doen. Lijkt mij een leuke manier om kennis te maken. Klik HIER om je kosteloze zoekwoordenonderzoek aan te vragen.